Direktlänk till inlägg 18 februari 2014

Vän!

Av Daniel - 18 februari 2014 19:22

Vänskap
Vänskap, ja det var ju vad den här texten skulle handla om. Vänskap som helhet, inte bara ordet vänskap. För enligt mig är vänskap så oerhört mycket mer än bara ordet "vänskap" från den svenska ordboken.

Vänskap är när man ansett sig ha fått en så bra relation till någon att man kan kalla den en vän, eller låt oss säga en närmare vän. Är inte det underbart? Det tycker jag åtminstone! Tänk på någon av dina bästa kompisar någonsin och tänk på när du träffade denne för första gången. Vad var dina första tankar om den här personen, var han/hon någon annan än vad du först trodde? Hur lärde ni känna varandra, hur utvecklades er relation och hur känner du för denne nu? Tänk även efter på eran första tid tillsammans och jämför med hur det är nu...
Det är mycket man kan filosofera tänka kring och diskutera när man pratar om vänner, relationer och vänskap - till och med oerhört mycket! Vänskap för mig är något så otroligt fint att ordet vänskap inte duger för att beskriva det, något som inte kan liknas vid något annat. Jag måste säga att jag älskar det verkligen, och jag älskar mig själv. Jag har starkt självförtroende och är väldigt nöjd med mig själv över huvudtaget men utan vänner tror jag inte jag hade varit det. Att ha vänner ökar ens livskvalitet på ett sätt som jag skulle vilja påstå inget annat gör.

Den som säger att vänskap inte är något viktigt eller att vänner inte är viktiga är jag nästintill säker på ljuger. Kanske de inte gör det medvetet, kanske beror det på att personen i fråga helt enkelt inte har så många vänner eller troligtvis mer sanningsenligt sagt att de vänner den har, om den nu har några inte är några bra vänner. Jag själv har verkligen inte speciellt många riktigt nära vänner och nu menar jag riktigt nära. Men de är just de jag har som betyder så mycket, som förändrar allt!
Enligt mig är goda vänner mycket mer än bara goda vänner, de utgör en av grundförutsättningarna för ett lyckligt liv!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Daniel - 6 augusti 2015 18:43


Nu när man sitter hemma här och längtar efter barnen Även den kära som jag tycker mycket om. Tycker det är mycket just nu .... Hon vill gärna kontrollera det ja gör känns otroligt jobbigt Kanske är tur att vi inte bor under samma tak än Fast d...

Av Daniel - 29 december 2014 12:20

var ett tag sedan man skrev..... Men dags att ta tag idetta ! Känner en så oro just nu allt är tungt Det enda jag har är mina barn min katt å mina goa vänner på nätet ... För att skriver mycket verkar inte vissa hur tomt å tyst det är när man är...

Av Daniel - 5 mars 2014 14:55

Finns ingen finare än du❤ När jag ser på dig så möter och följer mina ögon din blick vart än du går Och när jag ser på dig ler du så vackert med dina tindrande ögon emot mig. Det är då jag har lätt att fälla en tår för du är så otroligt vacker...

Av Daniel - 11 februari 2014 20:00


    Har varit en tuff dag, Mycket släpande av material  Men ack så härligt det varit ändå. Tack vare mina arbetskollegor  Många härliga skratt har vi haft  Dok en insedentent/olycka då :(.. Men gick bra, tur man hade hjälm på sig  Et...

Av Daniel - 5 februari 2014 20:17

Hur .vad. å varför ? Det är den stora frågan?!Jag lever ett bra liv har två underbara barn Börjar faktiskt trivas med mig själv, fast det är jobbigt många gånger Att vara så ensam jämt :(Men jag vet att jag är stark jag är bäst jag är snygg Men Ibl...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Skriv gärna ....


Ovido - Quiz & Flashcards